Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Saturday, March 5, 2011

kisah suatu petang

hujan yang turun seakan memahami perasaan aku ketika itu...dengan hati yang sedih, kuharungi juga hujan itu bersama seorang sahabat menaiki sebuah motor...kebetulan dia mahu pergi ke larkin, dan aku ingin ke seri puteri...dalam kesejukan, aku teruskan juga hajat nak balik rumah...dengan tiket berharga RM10.70 dapatlah aku sekeping HATI tiket ke BATU PAHAT...kesejukan yang terlampau didalam bas mampu menembusi sweater hijauku...tiba-tiba aku terasa satu aura di dalam badanku...makin kutahan makin sakit...aku berusaha untuk melawan aura tersebut...kira-kira satu kilometer sebelum sampai stesen bas batu pahat, driver bas ini mencari pasal dengan ku...dia memberhentikan bas di stesen minyak untuk refill diesel...kalau boleh aku nak je turun dari bas tu, tapi aku tahan juga aura ni...arghhh~
sampai saje di stesen bas, aku terus mencari LAMBORGHINI PERSONA mak aku...ketika sedang mencari-cari, tiba-tiba lalu lah satu makhluk yang gayanya saling tak tumpah seperti orang gila...


"kaya..kaya..kaya..."jerit makhluk itu...


aku semakin pelik melihat kelibat orang ramai di satu penjuru...aku mengekori langkah makhluk itu...oh DAMNIT...rupa-rupanya makhluk itu sedang berlakon...dan muka aku jelas sedang dirakam oleh cameraman bertauliah...aku terus memalingkan muka dan melalui jalan lain untuk mencari LAMBORGHINI PERSONA mak aku..akhirnya kutemui juga...sampai saja dirumah aku terus campak beg dan terus serbu ketandas untuk memuntahkan urine yang terkandung dalam badan ku ini...itulah aura yang kumaksudkan tadi...hahaha


*jangan tiru aksi ni..berbahaya..kena batu karang baru tahu...hahaha
*agak-agak cerita apa yang diorang berlakon tadi tu ek?..aku lupa nak tengok siapa pelakon-pelakonnya...

No comments: