Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Friday, July 29, 2011

Akibat Tamak, Glitterati Hilang

Assalamualaikum. Kepada blogger yang baru nak mula aktif berblogging macam aku ni, aku nak nasihatkan kat korang. Mungkin ada yang cakap jangan berblog sebab duit. Tapi bila kita tengok blog dia, ada jugak entri pasal dapat duit dari sekian-sekian hasil daripada blog. Apa namanya tu? Hipokrit kan namanya tu. Sudahlah. Hentikan hipokrit mu itu. 



Aku tak cakap yang aku ni berblogging 100% sebab duit. Mungkin 1% hingga 99% kot. hahaha. Gurau je. Sebenarnya atas apa yang berlaku kat aku semalam membuatkan aku nak kongsi dengan korang cerita. Masa mula-mula pasang Nuffnang kat blog aku ni, aku ada tanya kat Nuffnang samada boleh pasang iklan dari syarikat lain atau tidak. Jawapan dari Nuffnang adalah tidak boleh sekiranya syarikat iklan tersebut merupakan pesaing bagi Nuffnang

Sebulan selepas aku dapat status glitterati, aku saje pasal pasang iklan dari Advertlets. Dua hari kemudian status tu ditarik balik oleh Nuffnang dan menjadikan status aku Ordinary(non-exclusive). Cuak punya pasal, aku buang iklan Advertlets tu. 2 hari kemudian aku dapat status glitterati tu balik. Dah setahun lebih aku dapat status tu, tiba-tiba aku ulang balik kesilapan tu.

Aku pasang iklan dari Heartbeat selepas aku tengok ade je yang pasang Nuffnang dan Heartbeat dalam satu blog. Aku fikir mungkin Heartbeat ni bukan pesaing Nuffnang. Entah macam mana tadi selepas aku baca entri dari Nizam yang dipost kat Kongsi Blog membuatkan aku untuk melihat status Nuffang aku. MasyaALLAH macam nak gugur jantung aku bila lihat Glitterati aku hilang. Patutlah aku tengok CTR Bonus dari BE hilang sebab masa tu aku tak perasan lagi kehilangan status tu. Aku fikir mungkin BE tu dah nak jadi metered earning.

Itu sajalah nasihat aku. Nampak macam aku ni mata duitan kan. Ada la sikit-sikit. hahaha. Hipokrit kalau ada yang cakap tak suka. Boooo~

***********************************************
Macam hilang dara pulak...hahaha

7 comments:

putra suki said...

adui macam tu lah pulak. aish.. kena hati2 ni.. Tq dgn infonya bro. (^_^)

Farhan Hanif said...

@putra suki tu la...ingatkan Advetlets ngan Innity je pesaing Nuffnang...Heartbeat pon sama rupanya

usher said...

dah banyak duit tu x reti2 nak belanja ak abc ker...

Farhan Hanif said...

@usher mne de byk...baru je mula...hahaha

capital H-A-Z-I-Q said...

askm,opie d cnie....camne wat header gune flash...??

Farhan Hanif said...

@capital H-A-Z-I-Q pki adobe flash cs3...pastu bljr guna youtube..heheh

Faizal Raidenovich said...

Aku tak letak apa-apa pesaing nuffnang pun boleh hilang gliterrati.last2 dengan html code nuffnang aku buang sekali.senang hati.