Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Saturday, August 20, 2011

Isi Kandungan Lari Daripada Tajuk

Assalamualaikum. Korang pernah tak baca atau tulis entri yang langsung tiada kaitan dengan tajuk. Aku pernah baca entri jenis macam ni. Selalunya entri jenis ni akan mendapat jumlah pembaca yang ramai jika kena pada situasinya.


Antara contoh entri yang lari tajuk buat masa ni adalah berkenaan dengan perkahwinan Yusri dan Lisa Surihani. Bila sudah terkena baru aku tahu strategi yang diorang guna pakai bagi menarik pembaca. Bayangkan kalau seratus orang baca entri tu. Dah boleh dapat seratus unique visitor (UV). Tu pon belum tengok lagi jumlah page views. Majoriti akan melihat entri-entri lain yang sentiasa lari tajuk di dalam blog tersebut.

Ada juga yang buat tajuk lucah untuk menarik perhatian pembaca gila seks ni. Setakat ni aku lihat adalah beberapa blog yang guna strategi macam tu dan aku tengok ramai yang suka entri macam tu. Aku ada terfikir nak buat macam tu jugak tapi bila fikir soal halal haram pendapatan blog ni aku hentikan niat tu. Apa korang rasa kalau segala hasil pendapatan korang adalah melalui keyword lucah? Tak rasa apa-apa ke? Atau korang memang hati kering? Setakat ni keyword yang berunsur lucah yang masuk kat dalam blog aku ni sikit je dan aku harap tidak akan naik lagi kat google. Ni semua selepas post entri ni. Tapi yang tu bukan lari tajuk. Memang betul pon. hahaha.

Okaylah. Rasanya cukuplah pendapat dan pandangan dari aku tu. Kalau korang ada pendapat lain just komen kat ruangan komen. Sekian.

***********************************************************
Kejap lagi nak bersiap pergi Seremban. Sunyi sepilah blog ni sehari. Kena siapkan entri auto-publish ni. hahaha

6 comments:

NadiRah said...

keyword pling sng masok kalo letak entry gambar kawen artis...siyes~

tia @ Ini Kisah Tia said...

itulah taktik dorang . kadang2 memang geram jugak , tajuk entri lain tapi isi lain .. kita harap lain , lain pulak yg keluar ..

kaizen said...

kalo lari tajuk bace 1/2 then gua pangkah

My Name is Mar said...

Ramai je orang buat...
Taktik beb...
Ho-ho-ho!

AesyaZealous said...

hoho..memang kena la dgn entri gua.. thumbs up! gua main balun je tajuk entri. blogger penipu.kena kan dgn isi? hoho

atiqsalleh said...

paling tak suke bila entry 18sx.. kompem takkan masuk punya