Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Monday, August 22, 2011

Segmen Hira : Aku Reti Memasak, Kau Reti?

Assalamualaikum. Ada yang beranggapan kaum lelaki tak pandai memasak. Cuba tengok restoran-restoran makanan ala Thai. Aku yakin lelaki yang masak. hahaha. Kaum wanita jangan panas punggung pulak pasal statement tadi. Sebenarnya aku join segmen dari Hira ni. Kalau nak join klik SINI.


Antara makanan yang aku pernah masak:

Nasi Goreng
kalau ada yang suka masakan pedas, boleh suruh aku masak (gurau je). Setiap kali masak nasi goreng mak aku mesti komplen sebab pedas sangat. Tapi bagi aku biasa je kepedasan macam tu. hahaha. Lidah Jawa la katakan. Mak aku orang Pahang, bapak orang Johor.

Telur Dadar
Siapa yang tak pandai masak telur ni memang nak kena buang negeri aku rasa. Benda senang je ni. Sebelah tangan je. hahaha

Tom Yam
Hahaha. Terkejut tak. Dengan adanya kiub Tom Yam, semua kerja masakan jadi mudah. Opps kantoi pulak pakai kiub tom yam.

Mee Segera
Ni lah masakan yang wajib tahu bagi golongan bujang macam aku ni. Aku masak mee segera ni. Tak mainlah rendam-rendam dalam air panas. Siap ada udang dan sotong lagi aku letak. hahaha. Tapi dah setahun dah tak makan makanan segera ni. Tak bagus untuk kesihatan. Lagipon kadar pencernaannya yang terlalu cepat menyusahkan aku ketika berada di kelas. Bayangkan sakit perut waktu dalam kelas. Aku tak suka tandas awam ni. Rela balik kolej. hahaha

Okay cukup empat makanan aku bagi. Sebenarnya ada banyak lagi. Saje taknak poyo. hahaha

5 comments:

N I E S Y A B E L L A said...

ececece..untunggggggggggg laaa reti masak! haha

hira said...

hahaha :D memang superb best la! tom yam tu dia reti masak. tapi memang betul, kiub tom yam yang beli dekat kedai sememangnya menjimatkan masa dan tenaga. haha. part makanan pedas tu saya suka! kena dengan jiwa saya. hoho. THUMBS UP! :D

thanks for joining~ :)

Fahz said...

suka pedas2 ea?same2..org johor la katakan..hahha semestinya yg pedas2.

"Aku"....Nurul Azren said...

waa... bestnye pandai masak...

Cik Reen melawat dari segmen yg sama... http://duniacikreen.blogspot.com/2011/08/segmen-hira-aku-reti-memasak-kau-reti.html


jom sertai contest Cik Reen =>
http://siluncaimalang.blogspot.com/2011/08/first-ga-cr-perlukan-rakan-alam-maya.html

Noriko Miyosyi Aizawa said...

cer cube pakai pes tomyam lak...try ar bezekan rasenye.. nyum3