Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Saturday, August 27, 2011

Tahun Ni Tak Jadi Raya

Assalamualaikum. Ni entri paling ringkas aku rasa. Saje nak buat kita berfikir. Cerita ni berkenaan dengan pengumuman raya. Alaa yang ada pakcik pemegang cop mohor umumkan raya tu la.



Masa aku kecik-kecik dulu, setiap kali nak masuk bulan Ramadhan dan Syawal family aku akan duduk depan tv untuk dengar pengumuman tu. Apa yang aku lihat, bila ada je pengumuman tu bermakna keesokan harinya kita akan mula berpuasa atau beraya. Begitu jugalah sampai sekarang. Tarikh puasa dan raya tu sama je macam dalam kalender.

Persoalan yang aku saje-saje nak timbulkan adalah "pernah ke tarikh raya atau puasa tu lari daripada kalender?"

********************************************************
Baju raya aku dah siap. Tahun ni tema hijau. Korang?

7 comments:

SoLy SoLicious said...

tarikh pose n raya tahun depan pun dah tahu..heeeee

syazu said...

eksited sebab atok bagi pengumuman je..yepiee!thun neh kaler warna warni..

- abdul hadi abdul muti - said...

tiap-tiap tahun confirm sama punya. haha

hira said...

yup! tak pernah berubah. haha :D

p/s: warna purple! tahun lepas yang hijau. cuba reverse hijau tahun lepas, sure sama! haha :p

Ezad Skytech said...

selalunya mmg tak lari dari kalendar tarikh puasa dan raya tu..hee~

SITI NOORNADIYANA said...

memang tak kan lari punye. hehe.. aku punye baju tema purple. :P

tia @ Ini Kisah Tia said...

hehee . kitorang memang standby depan tv dah tu :)