Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Friday, January 13, 2012

Langgar Pantang

Assalamualaikum. Dah lama aku tahan nafsu nak makan mee segera. Sejak aku duduk matrik lagi. Maksud aku takde la tak makan langsung. Dulu aku makan setahun cuma 2 atau 3 kali je.

Tapi hari Selasa haritu aku beli satu pek (ada 6 bungkus). Dan petang tadi habislah satu pek tu. Dalam masa 3 hari, 6 bungkus aku telan. Serius. Tak tahulah apa nak jadi pasni. Mungkin rambut akan mula berguguran kembali setelah beberapa tahun tak mengalami keguguran. hahaha.

Sebenarnya makan mee segera ni macam dah jadi satu kemestian bagi pelajar-pelajar samada di sekolah, kolej atau universiti. Dulu masa zaman sekolah, sebelum balik asrama (SAMURA), aku akan singgah mini market dengan perents dan bahagian makanan segera akan aku terjah dahulu. Tapi sejak masuk matrik (KMNS), aku akan elakkan dari membeli benda-benda tu sebaliknya aku pilih biskut-biskut. Alhamdulillah aku berjaya tahan sampai sekarang (walaupun dah telan 6 bungkus dalam 3 hari).

Ramai yang tahu keburukan mee segera ni tapi masih makan juga benda tu termasuklah aku. Nak tahu keburukan mee segera ni boleh baca di Cyber Clinics.
**************************************************
Ada yang cakap nak diet tapi masih telan maggi. Apa kejadah namanya tu? =)
**************************************************

3 comments:

.........cP~ said...

Bila duduk kat kolej, kalau sikit-sikit makan maggi, lama2 muak jugak. Akhirnya, makan maggi cuma bila terpaksa je etc tak ada makanan, atau tak ada duit.

NadiRah said...

okay!! nad dh abes 1 bungkus...
tp dlm masa 1 sem ek..
hehehehe

Iffah Afeefah said...

hahaha aku tiap sem pasti makan