Everyone wants life to run smoothly, but it’s the mistakes that make life interesting.

Saturday, June 26, 2010

UTM!!!!! OH UTM!!!!!!!!!!!



alhamdulillah...akhirnya aku ade mood nak update blog ni...kali ni ak nk post psl keputusan kemasukan ke IPTA...wlupon da sminggu aku taw result ni, aku nk post gak..haha
tapi ak malas nk type, so ak sertakan gambar je la ye..huhu



Friday, June 18, 2010

jelingan seorang ayah

cter ni ak dpt dri tmpt lain..so, ak just copy n paste...baca la eh...


"Kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.
Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari,aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib.Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya. Aku yang 'konon'nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi. Apalagi,melatah lah tok imam tadi. Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah. Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya."

Moral : Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam

20 cara untuk jadikan roommate anda gila



salam sume...spt yg korang taw (bajet rmi baca r), x lama lg bilangn penganggur akn brkurang...knp eh?..sbb diorg akn menyambung study kt U la...so nnt akn jmpa la kwn2 baru, jgn lupa kwn2 lama k...roomate baru...haha....klu la pd 1 hari korang ter'bengang' ngn roomate korang, ak ade 20 cara nk ajar roomate korang blk...GEt ready for the payback time...


1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.

2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati" horee...kau dah balik". Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia "Sepatutnya kau dah blah dah skrg"

3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 " Tolong, kat mana aku berada ni?" dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.

4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata "Dah merebak... dah merebak!"

5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap "Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi" sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat...Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.





Wednesday, June 16, 2010

Lelaki Pelindung Wanita Bukan Perosak Wanita

Saban hari permasalahan sosial sekarang seperti isu buang bayi, pelacuran, bohsia dan sebagainya semakin meruncing. Masyarakat terus menyalahkan pihak wanita yang kononnya lemah, mudah terpedaya dan sebagainya. Namun, kita sering melupakan bahawa isu ini bukan hanya berpunca dari satu pihak sahaja. 'Tepuk sebelah tangan takkan berbunyi'. Kita alpa bahawa kelahiran yang sepatutnya suci murni itu turut dicemarkan oleh "ayah" yang tidak bertanggungjawab. Maka, seeloknya kita merenung kembali peranan lelaki terhadap wanita seperti yang dianjurkan oleh Allah dalam Al-Quran:

"Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita) dan mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian daripada harta mereka..." (al-Nisa', 4:34)

Jika kita sama-sama hayati ayat ini, terdetikkah di hati kita betapa besar dan beratnya amanah yang telah Allah berikan kepada kaum lelaki untuk menjadi pemimpin pada wanita. Betapa Allah telah memberi kepercayaan pada lelaki untuk memikul amanah itu kerana beberapa kelebihan yang Allah berikan pada lelaki dan tidak ada pada wanita.

Namun, hari ini, adakah lelaki telah berperanan sebagai pemimpin dan adakah wanita juga telah menjalankan peranan sebagai orang yang dipimpin? Ayuh kita muhasabah diri!




Lelaki itu sepatutnya pemimpin, bukan diktator!

Allah telah memuliakan lelaki sebagai pemimpin kepada wanita. Islam telah meletakkan garis panduan yang lengkap seharusnya bagaimana peranan pemimpin yang dimainkan oleh lelaki. Peranan lelaki sebagai suami, ayah, abang dan anak itu adalah sebagai pelindung kepada wanita-wanita di bawah tanggungjawabnya. Antara peranan lelaki dalam melindungi wanita dan keluarganya adalah:

  • Memastikan prinsip Islam terlaksana dalam keluarga.
  • Menjadi teladan yang baik.
  • Memastikan komunikasi yang baik dalam keluarga.
  • Memastikan keluarga terhindar dari azab neraka.

"Hai orang-orang beriman, peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari api neraka.."
(At-Tahrim, 66:6)
 
Wahai lelaki, jika anda tahu betapa pentingnya peranan anda dalam kehidupan wanita, pasti anda sebagai lelaki tidak akan sanggup membiarkan kekasih-kekasih anda membuang 'benih' yang telah anda semai. Pasti anda tidak sanggup membiarkan ibu anda meniti hari-hari tua tanpa kasih sayang dari anda, dan pasti jua anda tidak tegar untuk menjadi dayus dengan membiarkan isteri-isteri dan anak-anak perempuan anda dipukul, dan dibiarkan tanpa pembelaan dan nafkah.

Namun, bagaimana seharusnya lelaki sebagai pemimpin, adakah umpama diktator yang hanya memberi arahan? Tidak sama sekali! Islam tidak pernah memuliakan lelaki sebagai pemimpin dengan tujuan supaya ia dapat menindas kaum perempuan. Malah Islam telah menganjurkan lelaki supaya berlemah lembut dengan wanita.

Misalnya, suami diangkat sebagai ketua keluarga, namun Islam tidak menidakkan hak isteri untuk berbincang dan memberi idea atau pendapatnya. Islam meletakkan hak pada suami untuk memukul isteri, namun ia adalah jalan terakhir dan dilakukan dengan penuh hikmah. Bahkan Rasulullah sendiri menganjurkan supaya berbuat baik dengan isteri.

Sesungguhnya, wanita itu satu amanah dari Allah, maka lindungilah ia kerana ia jua sebahagian dari lelaki.

"Wahai manusia, bertaqwalah kepada Tuhanmu yang telah menciptakan kamu dari diri yang satu, dan daripadanya Allah menciptakan isterinya; dan dari pada kedua-duanya Allah mengembangbiakkan lelaki dan perempuan yang banyak" (Surah Al- A'raf:189)




Wahai wanita, binalah perisai pelindung dirimu!

Hakikatnya, kita mengakui bahawa wanita dan lelaki itu saling melengkapi. Jika lelaki itu memang menjadi pelindung, namun apakah kita sebagai wanita sendiri hanya bergantung pada pelindung itu tanpa mahu berusaha membina perisai pelindung diri sendiri?

Hakikatnya, perlu ada gabungan lelaki yang menjadi pelindung dan jua wanita yang utuh menghijab diri untuk melindungi dirinya. 
'It takes two to tango'. Salah menyalahkan tidak akan menyelesaikan isu gejala sosial pada hari ini, malah akan menyebabkan kita hilang fokus untuk menyelesaikan masalah itu.

Lalu, bagaimana untuk wanita membina perisai pelindung?
Pertama sekali, berani untuk katakan "TIDAK" pada mana-mana lelaki yang mempergunakan, memperalatkan wanita untuk mencapai apa yang mereka ingini. Bentengkan diri kita dengan hijab kerana wanita itu umpama permata yang menjadi rebutan setiap kaum adam. Biar kita tak 'glamour' dek nama yang sentiasa meniti di bibir lelaki kerana keseksian kita, tapi akhirnya menjadi mangsa mereka. Biar kita dikatakan kolot sebab tidak bergaul dengan lelaki, tapi yang penting kita pertahankan maruah kita.

Kedua, jangan biarkan diri ditindas lelaki yang durjana! Lembut biar bertempat, malu biar kena gayanya. Bersuara bila perlu, bangkit bila hak kita dan maruah kita dicabul. Islam tidak pernah menafikan hak dan kepentingan wanita, malah membela wanita dan menyanjung tinggi wanita.

Ketiga, tuntutlah ilmu sebanyak mungkin. Dengan ilmu nasib terbela. Dengan ilmu, kita tahu mana hak-hak kita bila kita tertindas. Jangan tewas pada orang yang sewenang-wenangnya menggunakan nama agama untuk menafikan hak wanita, sedangkan Islam itu sendiri memberikan hak yang seadil-adilnya kepada wanita sebagai isteri, ibu dan anak.



Wahai Adam,

Sedarlah dirimu itu pemimpin. Maka persiapkanlah dirimu itu selayaknya untuk memegang amanah Allah itu.

Wahai wanita,

Ketahuilah, dirimu disanjung dan dimuliakan oleh Allah. Letakkanlah dirimu selayaknya supaya maruah dan kemuliaanmu tidak tercemar. Dirimu begitu berharga, jika Adam itu sudah tidak mampu menjadi pelindungmu, maka binalah perisai pelindung dirimu.

CCTV yg tidak pernah rosak

Teknologi semakin berkembang maju. Di bank, bangunan-bangunan besar semuanya menggunakan alat kawalan keselamatan untuk mengelakkan berlakunya kecurian, atau sesuatu yang tidak diingini.
Tetapi sejauh mana alat berteknologi canggih ini seperti CCTV mampu mengawal serta mengenalpasti pencuri mahupun perogol atau sebagainya dengan jelas? Tidak semua bukan?
Sedarkah anda, sebelum penciptaan CCTV dan sebelum penciptaan manusia lagi sudah wujudnya 'CCTV' yang tidak pernah rosak dan berada di mana-mana sahaja.

Wahai muda-mudi sekalian,

Seronok bukan berbuat maksiat di hotel-hotel, di dalam hutan, di rumah kosong, di rumah sewa, di dalam panggung wayang. Ah! Tak siapa yang nampak, apa yang perlu ditakutkan. Ingatlah, mata, tangan, kaki, hatta alat sulitmu, malah meja, katil, rumah, pokok dan apa yang ada di sisimu ketika kau berbuat maksiat, semuanya adalah 'CCTV' yang akan menjelaskan segalanya di akhirat. Tidakkah engkau takut wahai remaja. JELAS dan NYATA. Tidakkah kau berasa malu di hadapan Allah nanti.
Telah Allah berikan nikmat mata, nikmat tangan, kaki, dan yang paling berharga nikmat hidup dalam Islam, tetapi kau tidak gunakan sebaik mungkin. Tak cukup dengan dosa berbuat maksiat, kau tambahkan pula dosa membuang bayi, lebih dahsyat kau sanggup pula membakar bayi yang tidak berdosa itu. Tak mengapa, mungkin sekarang kau terlepas dari dihukum di dunia. Tapi ingat!! Kehidupan kau tak akan tenang, dan kau akan lihat sendiri semua yang memandang kau membuang bayi itu, burung, masjid, tong sampah, lipas atau tikus akan menjadi 'CCTV' di akhirat. 

"Barangsiapa yang mengerjakan kebaikan sebesar zarah pun, nescaya dia akan melihat balasannya. Dan barangsiapa yang mengerjakan kejahatan sebesar zarah pun maka dia akan melihat balasannya." (Surah Al-Zalzalah, ayat 7-8)



Wahai ibubapa,

Sedih bukan melihat bayi dibuang dibakar dengan tragis sekali? Tetapi sebenarnya sedih lagi jika kita sebagai ibubapa tidak mampu menjadi ibubapa yang bertanggungjawab mendidik anak-anak agar menjadi anak soleh dan solehah. Sedih lagi jika kita membiarkan anak-anak kita berpakaian ketat, tidak bertudung, merempit, bergaul bebas, kerana inilah pencentus terjadinya zina dan akan menyebabkan lahirnya anak luar nikah dan seterusnya pembuangan bayi pun berleluasa. Ingatlah, sebagai ibubapa, kita wajib mendidik anak-anak agar menjadi insan berguna dan bertakwa. Bukan sekadar melepaskan batuk di tangga dalam mendidik anak-anak. Jadilah contoh yang terbaik buat mereka sebagai garis panduan kepada mereka. 

"Wahai anakku! Laksanakanlah SOLAT dan suruhlah manusia berbuat yang makruf dan cegahlah mereka dari yang mungkar, dan bersabarlah menghadapi apa yang menimpamu." (Surah Lukman)

Wahai para pengumpat,

Tidak takutkah engkau pada setiap apa yang engkau perkatakan? Allah benci pada dirimu kerana sifatmu yang suka membuka aib orang lain. Dari umpatan akan menjadi fitnah. Tak cukup dengan dosa umpatan ditambah pula dengan dosa fitnah. 

"Celakalah bagi setiap pengumpat dan pencela" .."Pasti akan dilemparkan ke neraka Hutamah" (Surah Al-Humazah)

Ingatlah wahai semua insan, selagi kita masih hidup berbuatlah amal kebajikan.Sesungguhnya, Allah menyukai insan yang mampu menutup keaiban orang lain. Berkatalah apabila perlu, kerana diam itu lebih baik dari berkata yang sia-sia. Hiasi bibirmu dengan zikrullah , sempurnakan solat 5 waktumu, tunaikan kewajipanmu sebagai hamba Allah.

Bertaubatlah sebelum kita terlambat. Sesungguhnya dunia ini adalah penjara bagi orang mukmin yang sentiasa mengawal nafsu dan godaan syaitan.


"Hadiah berharga bagi orang mukmin adalah kematian."
(Riwayat Ibnu Abiddunya, Al-Tabrani dan Hakim)

Janganlah kita teperangkap dengan "CCTV" yang kita cipta sendiri di dunia. Kerana kita akan lihat segalanya semula di akhirat.  Dan sesungguhnya akhirat adalah penjara bagi insan yang tidak mengikut suruhan-Nya dan melakukan apa yang dilarang-Nya.

"Sesiapa yang tidak senang menemui Allah, maka Allah pun tidak senang menemuinya." (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Tuesday, June 15, 2010

K'naan - Wavin' Flag [South Africa 2010 Official Theme Song]

Give me Freedom, Give me fire
Give me reason, Take me higher
See the champions, Take the field now
Unify us, make us feel proud

In the streets, our hands are lifting
As we lose our inhibition
Celebration, its around us
Every nation, all around us

Sing forever young,
Singing songs underneath the sun
Let's rejoice in the beautiful game
And together, every end of the day

We all say
When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

Oh oh oh oh oh...

Give you Freedom, Give you fire
Give you reason, Take you higher
See the champions, Take the field now
Unify us, make us feel proud

In the streets, our hands are lifting
As we lose our inhibition
Celebration, its around us
Every nation, all around us

Sing forever young,
Singing songs underneath the sun
Let's rejoice in the beautiful game
And together, every end of the day

We all say
When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

Oh oh oh oh oh...

We all say
When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

When I get older, I will be stronger
They'll call me freedom, just like a wavin flag
And then it goes back, and then it goes back
And then it goes back , and then it goes ...

Oh oh oh oh oh...

And everybody will be singing it ....
And we all will be singing it ...

Monday, June 14, 2010

2 bulan sudah berlalu

sedar x sedar harini genapla 2 bln ak di bebaskan dri republic matrikulasi...masa kt matrik dlu sebok nk tggu tyme abis matrik...tp tyme da abis rsa cam rindu plk nk gi matrik...hahah...igtkn cuti pnjg ni bole la wat bnda brfaedah, rupenye tdk....ak igt nk keje tyme abis matrik dlu, tp mcm2 alasan timbul...itula inila...bosan...last2 ak mnganggur selama 2 bln hingga mendapat tawaran U nnt...kehidupan yg membosankn...bgn tido tros on9...2 je la rutin harianku...wakaka...nasib baik ade 'GENG' yg mcm ak...so, bole la kitorang berfesbuk bg mnghilngkn kebosanan wlupon ia sukar dihilangkn...cewahhh
karier ak kt matrik agk tenggelam klu nk dibndingkn dgn tyme skola dlu...maybe sbb kt matrik rmi bdk2 yg ak x brape nk layan+xsuke...ak ngn dak praktikum (kelas) x brapa ngam atas alasan yg trtentu...maybe sbb ak ni ssh nk brgaul ngn diowg...maklumla ak ni ssh nk sosial....klu ngn dak laki ak ok, tp ngn prmpuan hancusss beb wlupon ngn praktikum sdiri....ak pon xtaw ape mslh ak sbnrnye...haihhhhhhhhh
ngn bdk blik plk kdg2 ak ok...cume ade some1 2 yg ak geram gle ngn dy...xtaw nape....lebih pntgkn aweksssssssssss drpd roomate sdiri...ade ke ptut ckp ak bnda yg x sptutnye sbb nk backup awekssssssssss gedik dy 2....smpikn ak remove dy dri fesbuk ak..hahaha...pdn muka....grrrrrrrrrr
sepanjang 2 bln ni jgk, ak adela edit2 gamba pki photoshop...blaja pon pki youtube je....mmg sempoi abis...xyah beli buku tebal dy 2..haha...
k la...ckupla smpi disini, lain kli ak post lagi...wasalam...despedida

Sunday, June 13, 2010

go MESSI go...


eh apa ni?....ehh...hahah....sbnrnya ak sje je ltk gamba ni...maklumlah demam World Cup 2010 (WC10) la katekn...seperti biasa, masing2 ade negara yg di sukai...aku sokong negara mana?....tgk gamba kt atas ni da taw ak sokong mne kn...semestinya Argentina...suke gle kt Messi...mintak2 la Argentina juara WC10...nnt bole tgk Maradona (coach Argentina; bekas pemain Argentina) tunaikn janji nye..nk taw pe Maradona janji x?...dy janji klu Argentina juara WC10, dy akan lari sambil bogel...kt mne 2 ak xtaw la...so, korang xnk ke sokong Argentina ni?..haha..(dirty mind)....ak nk tgk argentina vs brazil kt final wlupon agak mustahil...sume negara menampilkn aksi2 yg mnarik...hahaa..so, jgn lpskn pluang keemasan ini utk mnonton di tv ye...4 thun skali je beb...klu ade keje pape, korang tgglkn je dlu...jgn gaduh psl nk tuka chanel suda la...hahah..k la...cukupla smpi di sini, lain kli ak post lagi...haha...mcm pantun la plk...salam
totsiens (bye)-afrikaans

arghhh...masinnye

ape yg masin agknye eh?..haha....sbnrnya ade kwn ak ckp mulut ak masin...nk taw sbbnye?...ni sume gara2 kwn ak yg fanatik team bola England..ak lak sokong Argentina...smlm Argentina mng 1-0 lwn nigeria.....nak di jadikn citer, kitorang pon citer la psl team bola msing2...ttiba ak trckp england akn seri 1-1 lwn US wlupon msa 2 bru 1-0...skali ak pon bkk la tv1 nk tgk bola...rupe2nye US bru je jaringkn gol penyamaan 1-1....hahah...cam lawak je kn (x lawak pon)...kwn ak 2 lak tros labelkn ak mulut masin...nk tgk perbualan kitorang klik sini....

Saturday, June 12, 2010

10 cara menakutkan jiran anda

1.) Kat halaman belakang, gali 2-3 batas berbentuk kubur kemudian letakkan papan dan kain putih. 
Bila jiran tegur nanti, kata “Takde apa-apa tu. Saya nak tanam sayur… .nak berkebun”, sambil menyiram air mawar keatas ‘kubur tipu’ tu… . lagi wangi lagi real… 


2.) Bila jiran tengah menonton TV di ruang tamu mereka, ambil kerusi malas / kerusi plastik dan turut serta menonton TV mereka, tapi dari halaman mereka dan dengan menjengok2 tingkap mereka. Sure mereka seriau, especially kalau mereka tengah menonton cerita ‘Pontianak Harum’. Kalau boleh, pakai jubah putih dan lakukan pada malam hari. 


3.) Pesan pizza tapi alamatkan ke rumah jiran anda. Setiap kali buat pesanan, suruh orang delivery hantar ke rumah mereka. 
Kalau jiran complain, kata anda takde telefon jadi kena pesan ke alamat mereka… 


4.) Setiap Subuh, alihkan tanaman dan pokok bunga jiran anda daripada tempat yang asal. Lakukan setiap pagi supaya tanaman / pasu bunga mereka sentiasa beralih-alih. Kalau mereka hairan, kata “Kuat berjalan betul pokok2 awak nih!”. 


5.) Minta kebenaran mereka untuk membuang sampah di tong sampah mereka. Jika mereka tanya kenapa, kata je “Tong sampah saya penuh dengan mayat.. eh.eh… sampah… hehehe”. 


6.) Bila menyidai baju di ampaian rumah, sidai sekali surat khabar, majalah dan buku2 anda. 
Jika jiran tengok, kata je anda tak suka membaca bahan bacaan kotor. 


7.) Suruh isteri dan anak2 anda mmanggil anda ‘Duli yang maha mulia seri paduka Zorgon’ depan jiran2. 
Jika jiran nak tahu kenapa, kata je anda berasal dari kerabat diraja Marikh. 


8.) Buat open-house dan jemput jiran2 anda. Tapi hidangkan kasut, selipar, terompah, boots dan kasut high-heels sebagai hidangan utama. 
Buat barbecue di halaman dan panggangkan selipar jepun anda. 
Cadangkan kepada jiran yang anda pun boleh tolong mereka panggang kasut mereka sekali. 


9.) Bila jiran datang ke rumah anda, jangan bagi mereka duduk diatas kerusi. Suruh duduk kat lantai, walaupun ternyata ada sofa dan banyak kerusi lain. Kata yang kerusi2 kat rumah anda ada jerangkap samar (landmines). 
Kalau ke rumah mereka, buat benda yang sama. Kata anda tak nak duduk, takut meletup… 


10.) Buat patung boneka drp kain yang serupa macam muka dan pakaian jiran anda. 
Jika dia terkejut, kata je anda rasa lonely dan boneka tersebut membuat anda rasa jiran anda sentiasa disisi dan tak lonely. Sure dia horror… .!

Friday, June 11, 2010

please dont try this on your........(smbg sdiri)

Manusia ni sukar dipercayai. Buat baik dengan kita tapi pada hakikatnya ada niat jahat di sebalik keramahan yang ditunjuk. Berikutan adalah mesej dari seorang pegawai Jabatan Siasatan Jenayah Berat, IPK Kuala Lumpur.

DO YOU KNOW ? Coke+Ajinomoto Can be Used To Rape Ladies
I received a news about the recent tactic used to spike girls’ drink. It is a cheap and widely used method. This method was used in Canny Ong murder. Rapist uses this method.
Coca-cola+ajinomoto/monosodium glutamate = a medicine which will cause drowsiness and excitement in the victim.
This mixture is poisonous if used too often on the victim.
Please send this to all your female friends, sisters, & your loved ones and ask them to beware.
DO NOT accept coca-cola or any other drinks from stranger / even if it is your friend that you are not very close with.
Regards,
Hishamuddin Alias ( ASP )
Jabatan Siasatan Jenayah Berat
IPK Kuala Lumpur
Kepada para wanita di luar sana, beringat lah yer. Lelaki pun sama la jugak. Tapi penjahat tu mesti tanak rogol korang nyer geli la hahahaha, lain la kalau dia umat nabi Lut. Tapi mesti tujuan jahat dia nak merompak ke apa ke, just berjaga-jaga je la yer!

reject ngn cara yg betul

aku ni nk kate ade awek xla jgk...cuma ak ni xsuka di control...maybe sbb 2 la prhubungn ak ngn H putus...sume ni gara2 ak yg xnk brtros trg...kasihan...smpi skrg dy masih nk brbaik2 ngn ak..ak layankn je...mls r nk amik kesah...tkut pisang buah 2X...(nak taw cerita lebih lanjut, tggu la post akn datang)..huhu...bersempena ngn itu, aku nk bg korang tips camne nk reject dgn cara yg btol...
Kalau ada awek yang tak reti-reti bahasa, terhegeh-hegeh nak jugak ngan korang, korang boleh la gunakan dialog yang telah mendapat ISO666, pasti dia akan blah…
1) “Semalam I check dengan doktor, dia kata I HIV positif…”
2) “Kat telinga I ni ada suara suruh I bunuh diri…”
3) “You nampak tak mamat tu… (padahal takda orang pun kat situ)”
4) “Adik beradik I ada 10 orang, semua belajar lagi, I kena sara diorang semua sebab parents I dah meninggal… kucing ada 12 ekor, kuda ada 5 ekor, hamster baru beranak kembar tujuh…”
5) “I dah keje kat 20 company, tapi paling lama tahan pun 2 bulan je…”
6) “Hari-hari along cari I, hutang dengan diorang dah mencecah 100 ribu…”
7) “I kuat nafsu, asyik horny manjang… kekadang tu sehari sampai 10 kali i menyedapkan diri I…”
8) “Errr, sori, terpegang pulak….”
9) “Lupa nak bagi tau u, I ni duda anak 10″
10) “Ish… kalau nak kawin dengan you, I kena ceraikan bini I yang ke 4 tu, sian dia….”

tagged...

APA YANG BERMAIN DI FIKIRAN KORANG?
ak nk citer psl ape ek kt blog ni..huhu
3 ORANG YANG AWAK SAYANG?
family, friends, sape2 la...
PANGGILAN UNTUK SI DIA?
woi...kau..awak..u...
HADIAH YANG DIIMPIKAN DARI ORANG ISTIMEWA?
ciuman..haha...(gatai)
BLOG MANA YANG KORANG SUKA VISIT?
blog yg byk citer..gagaga~
TAG 15 BLOGGER BERTUAH:
malas ah nk tag sowg2...spe nk amik la...kui3

Wednesday, June 2, 2010

pantun seloka

Pertama sekali, aku nak mintak maaf kalau entri ni menyinggung perasaan sesetengah pihak. Bukan niat aku nak menjatuhkan sesiapa, sebaliknya sekadar nak memberikan kesedaran sikit jer…
Satu ketika dulu, heboh dan kecoh pasal lagu Minah Tudung. Ingat tak? Kali ni aku nak kongsi sikit pantun seloka mengenai pemakaian bertudung…

Pakai tudung tapi telanjang,
itulah gaya orang sekarang.
Mana tidaknya, ukuran body semuanya terang terang,
yang mana kendur yang mana tegang.

Baju nipis nampak bayang,
peha gebu saja ditayang,
lebih baik tak pakai baju senang,
dah tentu boleh tunjuk terang-terang.

Baju ketat seluar sendat,
pakai tudung just ikat ikat.
Dari mula memang bukan adat,
di sudut agama pun gaya tak berkat.

Tudung jarang baju nipis,
pakai skirt boleh nampak ‘garis’.
Mata org terbeliak, kau membengis.
Bila kena kutuk, kenapa menangis?

Lengan pendek blaus gantung,
jeans ketat melekat dipunggung,
jadi org islam ni sebenarnya beruntung,
agama tak suruh bungkus macam polong!

Apa rasanya, kepala bertudung, kain terbelah?
Kau takut rambut orang kurang ghairah?
Lain kalau peha gebu atau nampak lurah,
mata memandang boleh keluar darah!

Kebaya ketat, kain terbelah,
ikat tudung macam tak mudah,
nak ikut suruhan agama memang tak susah,
tapi islam sebenarnya indah.

Tutup aurat bukan suruh berselubung,
sampai tak nampak muka dan hidung,
yang faham tuntutan amat beruntung,
taklah bersungut mulutpun muncung.

Dah kalau mula minat nak bertudung,
cubalah disesuaikan apa yang disarung,
kalau masih rasa jiwa tu ‘mendung’,
maknanya nafsu tu belum dapat dibendung.

Bertudung tu bukan satu paksaan,
ianya lebih kepada keinsafan,
selalunya nafsu masih dikuasai syaitan,
itu la pasal fesyen pun yang bukan bukan.

Baik tak bertudung kalau hanya nak rosak imej,
walhal islam suruh pakai yang sopan dan manis,
dah kalau pakaian mengalahkan pengemis,
atas tutupbawah buka, ni apa punya jenis??

Kita memang hidup dalam era serba maju,
sungguhlah iman tak dinilai just ikut baju,
kalau bertudung tapi pakai yang gitu-gitu’,
kita pun susah nak kenal manusia ke hantu!

Harap maaflah kalau terlalu panjang,
bukan sengaja mereka yang bukan bukan,
berpantun seloka bukan setakat hiburan,
yang mana betul jadikan pedoman.
sori la klu gambo ni terlalu kecik...korang save la gambo ni klu nk tgk pe yg dy tulis...

sumber: atok poyo